älskade jobb

vaknar varje morgon. otroligt glad. att få åka till underbara barn och kollegor i marma. jag älskar verkligen den förskolan och mina barn gör verkligen min dag. 
 
att se dom skratta på morgonen gör mig så glad. se dom lyckliga för ingenting egentligen. dom får mig att bli driven och vilja hjälpa dom genom svåra tider och få dom växa. få dom lyckas och inte känna sig nere på något sätt. att se 1,5 årigar stappla omkring och börja asgarva när dom ser en fröken eller ett äldre barn så dom kiknar av lycka, det får mig bara att känna sån värme. att de dom så glada och friska, utan några bekymmer och bara lever dagen som den kommer, det är underbart. 
 
jag kommer inte sluta skriva om barn. jag vet att jag tjatar om att jag älskar barn men det är verkligen en av sakerna i mitt liv som jag blir glad över. det finns ingenting ont i barn egentligen. det gäller bara att lära känna det "onda" barnet/barnen överhuvudtaget och förstå bakrunden till varför det kanske blivit så. ingen föds jobbig, ingen föds ond, det har bara hänt lite saker under tidens gång. det måste alla förstå. det finns människor som inte förstår sig på barn. som tycker dom är jobbiga, äckliga. då har jag som svar. alla har varit barn och andra har sett dig som jobbig och äcklig en gång i tiden också. 
 
barn är fantastiska. alla idéer dom har, så roliga. alla pyssel dom skapar, alla roliga frågor och funderingar dom har vid matbordet och alla söta komplimanger man kan få. underbart. 
 
jag vaknar iallafall varje dag och känner glädje när jag åker till jobbet. även en dålig dag kan bli bra, tackvare mina fina dagisbarn.
 
 
 
 
 
alla bilder är tagna från google.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0