life

dom senaste dagarna har bara varit positiva. igår drogs det tillbaka. var sur, trött, förkyld, kände att jag inte dög. vilket jag gör men jag var lite knäpp igår. jag hade helt enkelt ingenting att göra, mina vänner vad upptagna med annat, min mamma var på fest och allt kändes bara skit. och då är det ju upp till mig att fixa något att göra. så jag hyrde en film, myste ner mig med hunden och kolla film och serier hela kvällen och natten. det fick mig att bli glad igen, egen tid behöver alla men ibland har man en negativ inställning till att vara själv när man är omgiven av människor dag och natt.
 
i måndags ringde dom från en förskola i gävle och väckte mig. jag fick åka och jobba direkt och var även där dagen efter. onsdag och torsdag var jag i lingbo och jobbade. så kul att dom fortfarande ringer och vill att jag ska jobba fast jag flyttat. och det är oftast bara 2 eller 3 dagar jag jobbar däruppe per vecka så det går bra att pendla då. jobbigt för en dag bara tycker jag. när jag är däruppe passar jag på att hälsa på några av de viktigaste personerna i mitt liv. simons mamma och lillasyster och mina bästa vänner. jobbigt när man flyttar ifrån personer man verkligen delat vardagen med i 2 år och inte kan göra det längre. inte åka dit om man har tråkigt när som helst utan alltid planering och inte tala om bensinpengar, som jag fick tänka på för att åka hem till min mamma.
 
jag är nu inskriven på gävles vikarieförmedling och jag känner att livet börjar få en positiv vändning även om vissa dagar är riktigt tuffa. men jag har världens finaste familj och vänner som alltid får mig att må bra. jag är så tacksam för det. snart är jag även inskriven i älvkarlebys/skutskärs bemanning och får hoppas att jag får jobba asset av mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0