film

Vilken är den vackraste film du har sett?
"the notebook "


Vilken är den perfekta dejtfilmen?
hm, "dear john"


Vilken/vilka är den läskigaste filmen du har sett?
jag tycker bara att det är roligt att kolla på skräckfilmer så jag vet faktiskt inte.


Vem/vilka är den bästa filmkaraktären? Varför?
seth cohen i OC. för att han är så fruktansvärt smart och samtidigt osmart. ironisk, rolig, fulsöt och deprimerad i varje avsnitt.


Vilken film har du sett över 10 gånger?
"a cinderella story" med hilary duff och chad michael murray.


Vilken/vilka är den bästa filmen från din barndom?
alla astrid lindgren filmerna. love them

Säg tre läskiga/obehagliga filmkaraktärer?
"jokern" i batman, alla troll i "wrong turn", "samara" i the ring


Säg en feelgoodfilm?
alla "änglagård"


Vad är skillnaden mellan Dumbledore och Gandalf?

tittar inte på nån av dom men tror att det är "harry potter" och "sagan om ringen"


Vilken film påminner mest om ditt liv?
det vet jag faktiskt inte, svårt att säga

3 favoriter från 90-talet?
"beethoven"
"änglagård"
"lejonkungen"


3 filmer som du gråter till?
"marley and me"
"the last song"
och nästan varje "oth" och "grey's" avsnitt


Vilken/vilka filmer gör att du skriker av skratt?
"due date"
"hangover"
"bridesmaides"


Varför fortsätter Sverige att göra ”thrillers” när vi verkligen SUGER på det?
för att testa om någon nångång skulle bli bra


Finaste svenska filmen?
"jag saknar dig" och "hur många lingon finns det i världen?"


Säg 3 filmer som man kan se när man är olyckligt kär?
"letters to juliet"
"a cinderella story"
"the notebook"


Favoritthrillers?

"fast and furious"
"never back down"

Vilken filmgenre ser du helst?
komedi, kärlek och skräck


Vad tycker du om Jurassic Park (ettan)?
hatar sånna filmer


Tre sexigaste kvinnorna på film?
megan fox
jennifer aniston
noomi rapace

Säg en karaktär från en film som du identifierar dig med?
ingen aning


Säg en film som förändrat ditt liv?
"new years eve" - den fick mig att inse att man måste gå vidare ibland, förlåta och ge varandra en andra chans


Säg en film som du skulle vilja leva i för en dag.
grey's anatomy. jag vet.. det är ingen film, det är en serie men jag är besatt av det.
att vara läkare verkar vara hur spännande och coolt som helst.


Nämn 5 filmer som du tycker att alla borde se innan de dör.

"the last song"
"titanic"
"hangover"
"änglagård"
"my sisters keeper"


De tre sorgligaste filmerna du sett?
"marley and me"
"my sisters keeper"
"the notebook"

Vilken film skrämde dig mest som barn?
snövit - häxan


Vilka är dina 5 favoritskådisar (manliga)?
mikael persbrandt
brad pitt
chad michael murray
zach galifianakis
jim carrey

Vilka är dina 5 favoritskådisar (kvinnliga)?
julia roberts
jennifer aniston
reese witherspoon
kathrine hiegl
noomi rapace

3 favoritregissörer?
bryr mig inte


Vilken film grät du senast till?
kommer inte ihåg men tvprogram var iallafall "sofias änglar."


Vilken är den absolut äckligaste film du sett?
"wrong turn"


Vilken film har bästa soundtracket?
finns så himla många bra så jag vet faktiskt inte


Vilken genre hatar du mest?
tycker om allt tror jag


3 favoritrepliker?
kan inte komma på några bra just nu

3 favoritdokumentärer?
dålig på dokumenterer

Vilken/vilka filmer skäms du över att inte ha sett?
jag vet att det är väldigt många filmer jag inte har sett men vill göra. kan inte komma på vilka riktigt


Dina 10 favoritfilmer all time.
"remember the titans"
"bridesmaides"
"pippi långstrump"
"scarface"
"a cinderella story"
sen kommer jag inte på nå fler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0