What do you really mean with those words you say?

Jag har hört dig säga att jag ska vara rädd om mig
Jag har hört dig säga att du bryr dig om mig
Jag har hört dig säga att du tycker jag är finast i världen
Jag har hört dig säga att du tycker jag var duktig i skolan
Jag har hört att jag var din mest älskvärda sak när jag var liten
Jag har också hört att du faktiskt älskar mig..
Men det räcker inte för att jag ska tro på det du säger för du visar aldrig vad du tycker och gör.

Det spelar ingen roll hur mycket du vill att jag ska komma till er,
eller hur mycket du undrar hur jag mår,
eller hur mycket du undrar vad jag har för jobb för tillfället,
eller hur mycket du undrar vad jag ska göra i sommar
eller vad jag gör om dagarna,
eller vad jag behöver för någonting..
DU frågar inte.
Du bara är,
låter någon annan fråga istället,
någon som sårat mig nästan lika mycket som du har.

Länge har jag brytt mig, men jag orkar inte längre.
Jag är glad att jag för en gångs skull gjort något för min egen skull, flyttat och börjat om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0