världen är annorlundare idag än vad den var för 40 år sedan.

öppethus vad mysigt, jobbigt, fruktansvärt irriterande och roligt.

förkylningen tog över rätt rejält. huvudvärken sprängde i skallen på mig
och benen gjorde ont.
nu ska jag inte klaga, för jag har min bästa vän bredvid mig i min säng
och det tycker jag är helt underbart.

sminket ska bort, tänderna ska borstas och kläderna ska av
för nu ska det sovas.

att äldre människor inte kan acceptera att vardagen bland unga
elever är annorlunda idag.
vi sitter inte vid en skolbänk och lyssnar flitigt på läraren
hela lektionen ut. det händer aldrig.
att man tisslar och tasslar när någon står och pratar framme vid tavlan
är kanske lite resepktlöst, det kan jag hålla med om..
men att viska till varandra om småsaker tycker jag inte gör något.
och att peka ut några få elever (som iochförsig brukar prata väldigt
mycket på lektionerna) när hela klassen pratar som fan
tycker jag är fult. du är ful!
att du har en dålig dag och är grinig på exakt alla ska inte gå ut över
oss elever som tar det väldigt personligt tillslut.

hörs hej!



men jag är glad ändå jag. för jag har världens finaste vänner och
världens sötaste pojk. puss på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0