för mycket mat och för mycket kilon

nästa vecka kommer jag ha infört en regel i mitt liv.
SOM MÅSTE FÖLJAS, som ett nyårslöfte ungefär
fast jag tjuvstartar lite (;

jag ska nämligen trappa ner på chips, läsk och godis,
skräpmat, shopping och sånt onödigt tjafs.

  • godsaker endast på helgerna.
  • inga smörgåsar från komvux!
  • absolut ingenting därifrån!!!
  • shopping endast när det behövs - egentligen aldrig..
jag måste börja skärpa mig.
nu i sommar (lite innan) gick jag upp minst 5 kilo
och det har aldrig hänt mig.
jag brukar alltid gå ner i vikt på sommaren men inte denna sommar inte..

så nu får det vara nog helt enkelt. jag måste verkligen försöka sluta
med att äta småsaker hela tiden.
småäter jämt onyttiga saker. köper onödigt shit som jag
egentligen aldrig har användning för.
känner mig som en shopaholic ibland. varje gång jag är på stan
vill jag köpa nåt, eller jag vill inte.. jag måste, typ en tvångstanke.
det är hemskt, jag måste komma ur det innan det spårar och går för långt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0