från första början handlar det alltid om dig själv, sedan går det vidare och då handlar det om alla andra.

jag är inte alltid glad.
jag är inte alltid trevlig.
jag är inte alltid på det bästa humöret
och jag mår inte alltid bäst.
men jag försöker att vara glad,
jag försöker vara trevlig.
jag försöker göra så gott jag kan för
att vara på bra humör
och jag försöker göra så att jag mår bra.

alla är olika, så är det.
ingen är den andra lik och försök
inte vara någon annan än den du är.
man är född till att vara en person,
inte två eller flera.
var dig själv, man kommer längre på det.
varje människa har en egen personlighet..
.. spara den och visa vem du från början är.
ge inte fel intryck på folk för att vara cool,
en i gänget, snyggast eller vad som helst.
håll dig till dina egna intressen och det som du tycker är
roligt. gå inte i någon annans fotspår, gör dina egna.
bygg upp dig själv, låt ingen annan göra det.

grupptryck är en farlig sak.
grupptryck ska man akta sig för.
man ska säga vad man tycker och tänker.
man ska visa vad man vill.
säg emot om du tycker att något är fel.
säg emot om du inte trivs.

jag har fruktansvärt svårt för att göra allt detta.
jag vet inte alltid vad jag själv vill och dras
ofta med i olika saker jag inte vill ha något med att göra.
jag har svårt att säga emot, svårt att säga vad jag tycker.
svårt att våga visa mitt riktiga jag ibland och massa andra saker.
jag vill vara jag och jag ska bygga upp det.
ingen ska någonsin säga till mig igen vad jag ska göra
och inte göra. jag bestämmer över mig själv och
mitt nyårslöfte är att bli stark som person, våga ta konflikter och
stärka mitt självförtroende.

det finns en klar anledning till att jag inte vet vem jag är,
men det tar jag inte upp här.



skulle jätte gärna vilja ha den här texten som en tatuering.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0