skolan kan ta sig någonstans

sitter och pluggar. har gjort det i snart 5 timmar.
renskrivit en massa saker och håller nu på med
instuderingsfrågor till ett prov - fosterdiagnostik.
det vi håller på med är fruktansvärt intressant,
man lär sig otroligt mycket, men man orkar inte
lära sig tillslut när man får så himla mycket över sig
och då blir allt bara skit.

försöker göra så mycket som möjligt ikväll
och imorgon ska jag också plugga så gör en
hel del då också.
känns som att det kommer lösa sig tillslut,
jag hoppas det iaf, för jag vill inte stå gråtandes
i korridoren och bli tröstad av någon lärare
när vi snart tar studenten för att man inte är klar med
massa arbeten.
i vår går vi ut på praktik, 7 veckor i sträck och då hinner
man minsann inte plugga så allt lär vara klart
innan påsk.

tycker att skolan ger oss för mycket jobb,
alldeles alldeles för mycket.
hinner knappt göra någonting innan man börjar tänka:
- just ja, vi har ju prov i det .. fan vi har ju det där att lämna
in imorgon.
det händer varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund
att man tänker på skolan.
detta är inte kul.

håller på att ladda ner ensam hemma så ska kolla på den när både
den och jag är klara.
har sovmorgon imorgon, börjar halv 10 så har mycket tid på mig.
nu när det går bra att plugga så känns det som att
jag skulle kunna gå upp tidigare imorgon och sätta
mig och göra lite eftersom jag ligger efter så mycket i nästan allting..
eller inte nästan, jag gör det i precis allt.
när det går bra, är det roligt och man får motivation till att fortsätta.
sååå nu ska jag fortsätta att vara duktig och sedan
kolla på filmen och sova.

blev ett fruktansvärt långt inlägg och för er som läste hela var
otroligt duktiga.

hööööörsheeeeej!





ni ser ju .. är det lite tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0