Dag 2, Min familj

Mina föräldrar är ju somsagt skilda och därför har jag
två platsföräldrar, 2 platssyskon och två halvsyskon, + en hund,
så nu tänkte jag berätta lite om varje person så detta kan bli ett
långt inlägg.

Min mamma heter Sinikka Ekehult. Hon fyllde nyss 42 år och är en väldigt varm männsika, hon försöker göra så att man har det så bra som möjligt och ställer alltid upp. Hon är väldigt social och välkomnar alla med ett leende. Hon finns alltid där för mig och jag älskar verkligen min mamma.
Hennes sambo heter Christer, 45 år. Det är en man jag tycker om väldigt mycket. Han ser mig som sin egen och ger mig och min bror ungefär lika mycket. Han är väldigt omtänktsam men kan bli otroligt lätt irriterad.
Deras gemensamma son, min lillebror Jacob. Jacob är 12 år och är en väldigt motorintresserad pojk. Han är komplicerad och väldigt svår, det beror på att han har en sjukdom som ställer till det. Vi har för något år sedan kommit till den åldern då vi inte bråkar, utan bara tjaffsar om småsaker och har lite ironi bråk. Han är väldigt snäll och tänker alltid på andra när det gäller stora saker som t ex julafton, alla ska ha det så bra som möjligt, men han är samtidigt fruktansvärt självisk och tänker inte när han ska utföra något.

Min pappa heter Tobias Ivarsson. Pappa är 44 år och jag känner inte honom sådär jätte bra
som jag känner mamma. Jag känner ju självklart min pappa men eftersom jag är där varannan helg så blir det inte så mycket han och jag-tid och det gör att vi inte känner varandra så himla mycket på djupet. Men pappa är en varm person, precis som mamma. Han välkomnar alltid en ny med ett leende och är väldigt social.
Pappas fru heter Johanna och hon är 39 år. Hon är social och väldigt trevlig. Vi har många stunder då vi verkligen dör av skratt och kissar på oss nästan. När vi var små var hennes barn alltid så åksjuka när vi åkte karuseller och vi är helt tvärtom så jag åkte alltid med henne istället för mina syskon (:
Deras gemensamma son, min lillebror Alexander. Alexander är 8 år men kan uppfattas som 50 i sinnet. haha nejdå, men han är en fruktansvärt smart unge, nästan läskig. Han är en sprallig liten kille som alltid är glad och blir han sur så blir han sur. Precis som jag och pappa. Vi kallar honom mvg-barn och han är väldigt speciell.

Johannas dotter, Min syster Kristin. Kristin är 19 år (född 91) och en av mina bästa vänner. Eftersom jag kännt henne och hennes lillebror sedan jag var 5 år så är de som mina riktiga syskon. Vi har alltid sjukt roligt ihop, vi skrattar tills vi nästan kissar på oss och kan prata om allt tillsammans. Hon finns alltid där för mig och likaså jag för henne.
Johannas son, Min bror Erik. Erik är snart 18 år (född 93), han är bara 4 månader yngre än mig och ibland känner jag mig som storasyster och ibland inte, iaf inte när han kommer i kapp mig med åldern ;) haha. Hur som helst, jag och Erik har en så sjukt rolig kommunikation. Vi ironipratar om exakt allt. Ingen av oss tar illa upp om någon kallar den andra för något elakt eller nåt sånt, så otroligt skönt. Har aldrig bråkat med Erik och han är en så otroligt snäll kille. Blir det någongång att man behöver stöd eller något om något har hänt så vet jag att han finns där. Jag delar även källare med honom och det är hur härligt som helst, vi har sjukt roligt tillsammans när vi väl är med varandra.

Min hund, hos mamma.
Bozze heter han, han är 2 år. En cavalier/papilon, väldigt liten och sprallig hund. Han är oftast glad och när han inte är det morrar han och skäller hela tiden.

BILDBOOOMB



mamma



pappa



jacob



alexander









kristin och erik





bozze.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0