lägenhet

den är min. jag fick lägenheten. superkuuuul. inflyttning är egentligen 1 feb, men killen som bor där kommer ta alla grejer och flytta redan nu i helgen. så förhoppningsvis kommer jag kunna flytta in i december redan. hoppas!
 
jag har börjar måla om en tvbänk vit, superbra blev den. lastpallar står i garaget som ska bli ett soffbord. kommer troligtvis tapetsera om köket vitt, sen är jag nog nöjd tror jag. har ju bara sett lägenheten en gång, igår så jag missbedömmer nog i huvudet nu med mått och färger men får kika nogrannare senare hur jag vill ha det. är jättenöjd iallafall. det kommer bli skit bra.
 
många tänker nog, varför lägenhet i skutskär. varför inte i gävle?
jag är uppvuxen i skutskär och har bott i lingbo, ungefär storlek som älvkarleby i 2 år. ingen familj i närheten, bara svärfamiljer och pojkvän. 2 mil till affär (affären är borttagen), jobb, kompisar, nästan varje dag. när jag och simon gjorde slut så hade jag ingenting kvar där förutom vännerna och jag hade inte ekonomin till att sätta mig i ockelbo i en lägenhet alldeles ensam och jobba kvar. och definetivt inte gävle på en gång. för jag hade inte så mycket jobb som jag skulle velat haft. mamma var räddningen för mig. skutskär. nu har jag bott här i 2 månader. jag har tryckt in mina saker och flyttkartonger i källaren och ser flyttlådorna varjedag. är ganska less nu. bara jag har något eget så är jag nöjd. skutskär eller gävle. det gjorde mig inget att ha 8 mil till gävle i 2 år, 1,5 mil är ingenting jämfört med det. jag har något att jämföra med som en del andra kanske inte har. jag har mamma, låtsaspappa och lillebror här, mormor och gamla kompisar. pappa bor i gävle med sin fru och mina andra syskon, farmor och farfar bor i valbo. så jag är långt ifrån det avståndet jag haft till dom och jag är så glad att jag får nära till alla igen. jag är nöjd även om jag inte bor mitt på stan som alla andra. det är sjukt billig hyra, nära jobb och det tar 20 min med bil till stan så det kan inte bli bättre just nu. därför väljer jag att bo kvar i skutskär även om det inte är det lyxigaste som finns. bor faktiskt granne med fabriken stora enso, gör mig inte ett skit. jag är jätteglad och har världens finaste familj och vänner som är glad för min skull så det är det enda viktiga för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0