Dag 04 – min framtid

min framtid är imorgon, om en vecka, en månad, om tio år.. framtiden är det som händer senare i livet. man kan aldrig veta exakt vad som händer i framtiden, men man kan planera, drömma, fundera över hur man ska ha det. fundera över vad man ska jobba med, vad man ska gå för utbildning, vart man ska bo, hur man ska bo. framtiden blir inte alltid som man tänkt sig. jag kan planera att jag ska ha 1 barn, slutar med 4 kanske? jag kan planera att jag ska bo i ett vitt stort, jättefint hus vid vattnet i någon fin stad men stannar i lingbo i en lägenhet? det är sällan någon verkligen håller fast vid sin planering, som går hela vägen ut. det är läskigt tycker jag. man vet aldrig hur, när eller var man dör. jag kan dö när jag är 90 och dö av ålder, jag kan dö om tio år av någon sjukdom, jag kan dö när som helst om någon annan tycker det.

det jag har tänkt att min framtid ska bestå av är en utbildning till förskolelärare, (när jag känner att jag vill och orkar) 2-3 barn, gifta mig kanske, bo i hus och ha en relativt bra inkomt så man kan leva lyckligt och slippa tänka på att man inte kan köpa ett mjölkpaket för mycket för att man inte har råd. sedan drömmer jag om ett fint hus vid vattnet, stort, ljust och rymligt. vitt slitet så är himla fint! riktigt fina sommarstugor i skärgården typ med lite gammeldagstema, ungefär. typ så ser min framtid ut tror jag, eller den jag drömmer om iallafall. haha








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0