dag 6 - 8

dag 6 - om det här vore min sista dag
nu är detta bara en spontan fråga för att lära känna mig och därför är det väldigt svårt att säga på rak arm vad man skulle göra om det var ens sista dag. men jag skulle väl bara föröska ta vara på tiden jag har och lägga den tiden på nära och kära och spara mina drömmar - t ex skaffa barn, gifta mig, ut och resa och massa andra saker som de flesta vuxna har gjort.

dag 7 - vad gör en bra vän?
en bra vän lyssnar, ger råd, säger vad den tycker om den andra men samtidigt kan hålla lite saker för sig själv. bara för att man är ärlig betyder inte det att den andra vill höra alla åsikter. en bra vän ska inte ta över en väns liv. man kan ge råd, hjälpa kompisen med saker m.m men man ska aldrig lägga sig i och försöka bestämma vad den andra ska göra. en bra vän finns alltid där, ställer alltid upp, vad det än är om det är möjligt. en bra vän ska ha försåelse för den andra och aldrig tvinga någon till något. om jag t ex inte vill gå ut och äta idag med tre andra kompisar (det finns en massa situationer man kan dra exempel av) ska jag kunna säga det utan att någon ska bli sur och tycka att jag är tråkig. vill man inte så vill man inte. "man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad."

dag 8 - favoritsaker jag äger
först och främst iphonen. telefon och dator i ett. ja, alla vet ju vad en iphone är liksom. alltid bra! och sen alla kläder. jag älskar kläder. jag har inget speciellt intresse, ingen hoppy så jag lägger ner ganska mycket tid (då jag kan) på att fixa och dona i garderoben, flytta om kläder, sortera, köpa nya. jag har väldigt mycket, fruktansvärt mycket kläder alltså. det är sjukt, jag behöver inte så mycket som jag har. men som sagt, jag älskar det. jag tröttnar väldigt fort på mina kläder.. det är tråkigt, för jag har väldigt mycket fina, olika typer av kläder. 5-20 stycken plagg av varje sort. mjukisbyxor, jeans, tjocktröjor, t-shirtar, linnen, stickade tröjor, vanliga tunna långärmade, vinter/höst/vårjackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0