dag 5 - vad är kärlek för mig?

kärlek är väldigt komplicerat. en svår sak i en människas liv. det behöver inte vara kärlek mellan en man och en kvinna utan det kan även vara vänskapskärlek, familjekärlek. man kan älska den man är förälskad i, man kan älska en vän, man kan älska en bror/syster, mamma eller pappa. och i alla dom relationerna kärlek finns i borde man vara omtänktsam, snäll, visa respekt, acceptera den andra för den person den är och en hel del andra saker. det är kärlek för mig. jag har pojkvän som tar mig för den jag är, familj som älskar mig oavsett och vänner som alltid finns där och jag är så otroligt tacksam för att jag år vara jag, att ingen i min närvaro vill ändra på mig eller så.

att man vill att en partner ska försöka gå ner i vikt, eller sluta röka/snusa, försöka passa tiderna bättre, inte köra så snabbt med bilen, inte göra si och så.. det betyder inte att man inte älskar den eller tar den för den den är för det är bara ytliga föräldringar en person kan göra. för sig själv och för sin omgivning. men mer personliga saker som t ex peronligheterna kan man inte be en människa att ändra på. om den inte är jätte elak mot precis alla runt omkring sig eller om dom har några andra negativa personligheter.

nu drog jag iväg lite i mitt fina lilla tal, men det är iaf kärlek för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0