dag 3 - mina föräldrar

mamma. sinikka ekehult, 43 år. bor och kommer från skutskär och jobbar med mat på olika skolor och förskolor o skutskär och älvkarleby. mamma är det bästa jag vet. nu när jag flyttade hemifrån saknar jag henne varje dag som går, jag har inte vant mig vid det än riktigt och det har snart gått ett halvår. varje gång jag åker till henne så vill jag att det ska finnas mer tid till att umgås, eftersom jag saknar henne så mycket. jag ringer henne nästan varje dag och det funkar väl bra men det går inte att bara ge henne en kram när man vill utan man får kramas extra hårt när man träffas istället. men man får tänka positivt och att det alltid är lika trevligt att träffa henne när man väl gör det. mamma träffade sin sambo, christer 46 år, när jag var 4 år och efter nästan 2 år (-98) kom min lillebror, jacob som nu är 13 år. för 3 år sedan fick vi får lilla hund (prins) i familjen, bozze, en pappilon-cavalier.



pappa. tobias ivarsson, 45 år. bor i sätra men kommer från valbo och jobbar på socialtjänsten i gävle. pappa och jag har haft en väldigt svår relation. jag vet att han skulle göra allt för mig om det så skulle behövas men vi känner inte varandra så himla bra eftersom jag bara bott hos honom varannan helg i 15 år. jag har en bättre relation till mamma än till pappa och det låter också fel, men så är det. jag älskar min pappa, men vi har inte så mycket gemensamt och har därför ganska svårt att umgås. när jag var 4 år träffade han johanna, 40 år som nu är hans fru sedan 10 år. johanna har två barn, kristin och erik (född -91 och -93) och när vi var 9, 10 och 11 år (-02) så kom vår lillebror alexander till världen som nu är 9 år och för nästan ett år sedan fick vi hem vår katt, adidas, en ragdoll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0